Monumentendag 14 september 2024. | Streekmuseum Reeuwijk

Open monumentendag 2024
12 sep

Op zaterdag 14 september 2024 opent het Streekmuseum zijn deuren tijdens de Open Monumentendag, met tal van leuke activiteiten voor jong en oud.
Bezoekers kunnen genieten van streekproducten, zoals honing van de bijen van het Streekmuseum, heerlijke kaas en groenten uit de regio. Daarnaast worden er korte rondleidingen gegeven door de nieuwbouw en is er een speciale pop-up bioscoop met films over de vervening van de plassen en de lokale kaashandel.
Dit is extra bijzonder, omdat binnenkort ook het Kaasmuseum uit Bodegraven deels naar deze nieuwe locatie verhuist.Opening Streemuseum 2024
Naast de oude boerderij van het museum is een prachtige nieuwe “schuur” verrezen, waar vrijwilligers hard werken aan een toekomstbestendig museum dat het verhaal van Reeuwijk, Bodegraven en de regio vertelt. Niet alleen komt er veel aandacht voor het rijke verleden, het cultureel erfgoed en de lokale ambachten, maar er zal ook ruimte zijn voor actuele thema’s zoals duurzaamheid en hoe we in het Groene Hart omgaan met stijgend water en een dalende bodem.
Bron :KOBR 11.09.2024