(Her)inrichten en vervroegde sluiting. | Streekmuseum Reeuwijk

Deze staat al prominent opgesteld.
20 sep

Het Streekmuseum is dit seizoen 2024 per het einde van september gesloten, met een uitzondering voor eventuele groepen van max 10 personen. Daarvoor is reserveren uiteraard wel noodzaak.
De reden voor deze eerdere sluiting is dat de nieuwbouw, het gebouw “de Schuur”, ingericht gaat worden en dat dit dus ook deels een herinrichting van de boerderij kan betekenen.
Onze vrijwilligers zijn al een tijd druk bezig met het uitwerken en verwerken hiervan. De contouren in “de Schuur” zijn nu al zichtbaar.
Ook de sluiting van het Kaasmuseum en het overbrengen van een deel van hun collectie wordt natuurlijk zorgvuldig uitgevoerd. Mooi dat het museum de ruimte heeft om ook aan dat aspect aandacht te besteden zodat het niet verloren gaat.

Door de vrijwilligers zijn al vele uren besteed aan het maken van nieuwe vitrines, schilderwerk en aan nieuwe elementen uit ons dorpse verleden. Ook komt er een ruimte waar het water via het Hoogheemraadschap Rijnland de nodige aandacht krijgt, tenslotte is water en bodemdaling van alle tijden. Uit de tijd van de vervening tot op heden en de toekomst.

Kortom, het gaat prachtig worden, al zullen daar voorlopig alleen de vrijwilligers van kunnen genieten. U als bezoeker moet wachten tot de opening van het nieuwe seizoen 2025. En wilt u toch al mee kunnen genieten? Aanmelden als vrijwilliger kan natuurlijk altijd! Wij zijn nog op zoek naar diverse soorten vrijwilligers. Aanmelden kan via de website.